مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 15:002023-02-18بين الملل

رویت شفق های قرمز نادر در شمال آمریکا و اروپا


شفق های قرمز کمیاب بر فراز شمال آمریکا و اروپا رخ نمایی کرده اند، در حالی که کارشناسان می گویند تعداد بیشتری از آنها در راه هستند.

- جی پلاس ، به نقل از اسپیس، طوفان های ژئومغناطیسی ناشی از انفجارهای پلاسمایی که از خورشید به جو زمین می رسد، یک منظره شفق قطبی بی نظیر را به تماشاگران آسمان در کانادا، شمال ایالات متحده و اروپا ارائه کرده است.

ایسنا نوشت؛ جریانی از پلاسمای خورشیدی شب گذشته به زمین رسید و اتمسفر زمین را با ذرات باد خورشیدی باردار کرد که باعث نمایش شفق های قرمز کمیاب در بخش های وسیعی از کانادا، شمال ایالات متحده و اروپا شد.

پیش بینی کنندگان آب و هوای فضایی می گویند موارد بیشتری از این رویداد در راه است.

شبکه اجتماعی توییتر در طول روزهای گذشته تقریباً مملو از تصاویر تماشاگران آسمان و افرادی که در این مناطق شاهد این شفق ها بوده اند، بوده است.

جدیدترین موج از این رقص نورهای قطبی به طور ویژه قابل توجه بوده است، زیرا در سایه های کمیاب قرمز وارد شده است که برای نفوذ بیشتر به اتمسفر زمین نیاز به غلظت بیشتری از ذرات باد خورشیدی دارد.

مایک مک للان، شکارچی شفق قطبی مستقر در کبک کانادا توانسته تعدادی عکس بی نظیر از افق شعله ور با نور سبز درخشانی که به رنگ های نارنجی، قرمز و بنفش تبدیل می شود، ثبت کند و به اشتراک بگذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویت شفق های قرمز نادر در شمال آمریکا و اروپا

رویت شفق های قرمز نادر در شمال آمریکا و اروپا