مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 11:002023-02-18اقتصادي

انجام شخم اولیه در 20 درصد شالیزارهای گیلان


رییس جهاد کشاورزی گیلان، از آغاز عملیات شخم اولیه اراضی شالیزاری خبر داد و گفت: در غرب و شرق استان عملیات آماده سازی و شخم اولیه آغاز شده و تاکنون در بیش از 20 درصد اراضی شخم اولیه انجام شده است.

- ایسنا/گیلان رییس جهاد کشاورزی گیلان، از آغاز عملیات شخم اولیه اراضی شالیزاری خبر داد و گفت: در غرب و شرق استان عملیات آماده سازی و شخم اولیه آغاز شده و تاکنون در بیش از 20 درصد اراضی شخم اولیه انجام شده است.

صالح محمدی در گفت وگو با خبرنگاران، از کشاورزان شالیکار خواست عملیات آماده سازی اراضی زراعی را آغاز کنند و گفت: شخم زمستانه به جذب و نفوذ آب در شالیزار کمک می کند.

وی افزود: شرایط نزولات جوی در فصل پاییز و دو ماه زمستان امسال زیاد مطلوب نبود و شاهد میزان کم بارش ها بودیم لذا برای جلوگیری از هدررفت رطوبت خاک، نسبت به انجام شخم اولیه اقدام شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شالیکاران خواست همزمان با شخم اولیه نسبت به مرمت مرزها و ممانعت از خروج آب از کرت ها اقدام کنند.

محمدی، با بیان اینکه اراضی شالیزاری خارج از شبکه سد سفیدرود برخوردار از منابع آبی محلی همچون رودخانه ها و چاه ها و آب بندان ها هستند، خاطرنشان کرد: در غرب و شرق استان عملیات آماده سازی و شخم اولیه آغاز شده و تاکنون در بیش از 20 درصد اراضی شخم اولیه انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام شخم اولیه در 20 درصد شالیزارهای گیلان

انجام شخم اولیه در 20 درصد شالیزارهای گیلان