مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 10:162023-02-18سياسي

قیامی که هیمنه طاغوت را در هم شکست


قیام 29 بهمن مردم تبریز در سال 56 سرآغازی برای صدور انقلاب از پیرامون کشور به مرکز کشور بود و به گفته تحلیل گران، این قیام نقطه شروع انقلاب عظیم 41 سال پیش و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 شد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی قیام 29 بهمن مردم تبریز در سال 56 سرآغازی برای صدور انقلاب از پیرامون کشور به مرکز کشور بود و به گفته تحلیل گران، این قیام نقطه شروع انقلاب عظیم 41 سال پیش و زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 شد.

تبریز را می توان همواره آغازگر رخدادهای سیاسی ایران نامید، مردم این دیار هیچ زمانی بی تفاوت از کنار اتفاقات نگذشته اند و گاه مشروطه خواهی را فریاد زدند و گاه علیه رژیم طاغوت قیام کرده و پایه های انقلاب اسلامی را بنا کردند.

29بهمن سال 56 بود، یک سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، زمانی که خفقان سراسر ایران را فراگرفته و طاغوت حکم رانی می کرد، در این میان جوانانی از جنس غیرت و ایثار به صحنه آمده و اربعین شهدای قم را در تبریز پاس داشته و قیام 29 بهمن تبریز را در تاریخ مجاهدت ها، ماندگار کردند.

ماجرا از این قرار بود که با صلاحدید آیت الله قاضی طباطبایی، چند روز مانده به 29 بهمن ماه، اعلامیه ای با محتوای اعتصاب سراسری با بستن مغازه ها و حضور در مراسم چهلم شهدای قم در مسجد قزللی (میرزا یوسف)، در سطح شهر تبریز منتشر شد که امض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیامی که هیمنه طاغوت را در هم شکست

قیامی که هیمنه طاغوت را در هم شکست