مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 بهمن 1401 ساعت 00:202023-02-17اجتماعي

مرزبانی در مرز چه می کند؟+ فیلم


ساعت ها ایستادن و پست دادن در سرمای استخوان سوز مرز وقتی تا زانو در برف باشی، فقط کار مردانی بزرگ است آن هم از جنس غیور مردان مرزبانی انتظامی کشور.

- گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری: ساعت ها ایستاده خیره شده به افقی که تا چشم کار می کند برف است و سکوت و سوز سرما.

 پاهایش از بس که در برف ایستاده دیگر حس ندارد؛ حتی ضخامت چند جوراب پشمی روی هم پوشیده شده و کلفتی پوتین هم نتوانسته از ورود سرمای چندین درجه زیر صفر محیط به پاها بکاهد.

 باز هم راه می رود، نباید ساکن باشد، باید حواسش به دور و بر باشد تا نکند غریبه ای از راه برسد یا بدخواهی از مرز رد شود یا قاچاق و سلاح و مهماتی وارد کشور شود.

همین طور که محکم پاهایش را در برفی که تا زانو عمق دارد می کوبد و راه می رود، دستانش را بالا آورده و کمی به هم می ساید شاید کمی احساس گرما کند اما نه؛ سرما آنقدر جانسوز است که حتی اورکت و لباس فرم نظامی و پلیور و بلوز هم جلودارش نیستند.

باز به اطراف نگاه می کند، از سکوت مطلق و تکراری محیط خسته شده، فقط گاهگاهی صدای باد و زوزه حیوانی به گوش می رسد؛ دلش برای سروصدا تنگ شده، برای صدای بوق خودروها سر چهارراه، صدای نخراشیده بلندگوی وانتی سرکوچه و حتی برای دعوای خواهر و برادر کوچکش سر کانال تلویزیون!  خاطرات گذشته دست از سرش بر نمی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرزبانی در مرز چه می کند؟+ فیلم

مرزبانی در مرز چه می کند؟+ فیلم