مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 بهمن 1401 ساعت 16:072023-02-17بين الملل

نخست وزیر هلند به اوکراین رفت


«مارک روته» نخست ‍وزیر هلند برای دومین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین، به کی یف رفته و قرار است روز جمعه (امروز) با رییس جمهور این کشور دیدار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید درخواست های مقام های اوکراینی از غربی ها برای ارسال جنگنده به این کشور، نخست وزیر هلند امروز به کی یف سفر کرده است.

منابع رسانه ای از قبیل شبکه راشاتودی گزارش دادند، مارک روته نخست وزیر هلند که ماه جولای سال 2022 برای اولین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین، به کی یف پایتخت این کشور رفته بود، امروز جمعه یک بار دیگر به این شهر سفر کرده است.

مارک روته در ابتدای ورود خود به کی یف پایتخت اوکراین از بنای یادبود این شهر دیدن کرد و قرار است امروز با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین دیدار داشته باشد.

سفر نخست وزیر هلند به کی یف در شرایطی انجام شده که دولت اوکراین چندی قبل به طور رسمی از این کشور ارسال جنگنده های اف-16 به اوکراین را درخواست کرده بود.

هر چند مقام های دولت هلند درخواست اوکراین برای دریافت جنگنده اف-16 را رد نکردند اما مارک روته نخست وزیر این کشور بعد از این که از وی سوالی درباره امکان ارائه جنگنده به اوکراین پرسیده شد، هشدار داد متحدان کی یف باید هنگام ارائه کمک نظامی به اوکراین، اطمینان حاصل کنند که خود را وارد درگیری مستقیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر هلند به اوکراین رفت

نخست وزیر هلند به اوکراین رفت