مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 بهمن 1401 ساعت 14:312023-02-17بين الملل

پکن: قاطعانه با روابط آمریکا و تایوان مخالفیم


سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه واشنگتن به تنش زایی با پکن ادامه می دهد، هشدار داد که آمریکا باید دست از دخالت در تایوان بردارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) درباره تداوم روابط آمریکا با جزیره تایوان هشدار داد.

وانگ طی نشست خبری با بیان اینکه آمریکا به تشدید بحران با پکن ادامه می دهد، گفت: واشنگتن نمی تواند در زمانی که به اختلافات و تنش ها دامن می زند، خواستار گفتگو شود .

به نوشته خبرگزاری رویترز ، وی با بیان اینکه طرف آمریکایی باید از فریبکاری سیاسی با هدف تخریب چهره چین دست بردارد، توضیح داد: واشنگتن برای رسیدگی به پیامدهای حادثه بالن و احیای روابط بین دو کشور باید با چین همکاری کند .

سخنگوی وزارت خارجه چین درباره سفر یک مقام وزارت دفاع آمریکا به تایوان نیز اظهار داشت: ما قاطعانه با تعاملات سیاسی و روابط نظامی بین ایالات متحده و تایوان مخالفیم.

تایوان موضوع داخلی چین است و ایالات متحده باید ایجاد تنش های جدید در این موضوع را متوقف کند .

پیش از این نیز کِوین مک کارتی رییس مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه به نظر پکن درباره سفر به تایوان توجهی نمی کند، گفت که مسئولان چینی نمی توانند به او بگویند کجا برود یا نرود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: قاطعانه با روابط آمریکا و تایوان مخالفیم

پکن: قاطعانه با روابط آمریکا و تایوان مخالفیم