مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 بهمن 1401 ساعت 10:012023-02-17سياسي

اسکاتلند پس از استورجن هم به تلاش برای برگزاری رفراندوم استقلال ادامه می دهد


یکی از اعضای حزب محافظه کار مجلس اعیان انگلیس گفت، حزب ملی گرای اسکاتلند احتمالا از استعفای نیکولا استورجن به عنوان فرصتی برای استقلال این منطقه از طریق برگزاری رفراندوم توسط جانشین وی بهره خواهد برد.

- یکی از اعضای حزب محافظه کار مجلس اعیان انگلیس گفت، حزب ملی گرای اسکاتلند احتمالا از استعفای نیکولا استورجن به عنوان فرصتی برای استقلال این منطقه از طریق برگزاری رفراندوم توسط جانشین وی بهره خواهد برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولا استورجن روز چهارشنبه اعلام کرد که پس از هشت سال از سمت وزیر اولی اسکاتلند استعفا می دهد.

وی با بیان اینکه تا زمان انتخاب جانشین در سمتش باقی می ماند، ادامه داد: دلیل اصلی وجود داشتن حزب ملی گرای اسکاتلند کارزاری برای استقلال این منطقه از بریتانیاست و برای همین هر کسی که جانشین من می شود به برگزاری رفراندومی جدید در اولین فرصتی که به دست بیاید، متعهد خواهد بود.

لرد ریچارد بالفه از اعضای محافظه کار مجلس اعیان انگلیس در واکنش به این اظهارات از سوی استورجن گفت: هیچ انتخاباتی پیش رو نیست و محتمل ترین توضیح برای این اقدام از سوی وزیر اول اسکاتلند این است که او به استراحت نیاز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکاتلند پس از استورجن هم به تلاش برای برگزاری رفراندوم استقلال ادامه می دهد

اسکاتلند پس از استورجن هم به تلاش برای برگزاری رفراندوم استقلال ادامه می دهد