مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 بهمن 1401 ساعت 09:202023-02-17اجتماعي

لزوم حذف نمک وشن پاشی در روزهای برفی/ تبریز محلول را جایگزین کرد


درحالیکه حذف نمک و شن مطالبه ملی از شهرداران سراسر کشور در هنگام بارش برف است، امسال در تبریز برای اولین بار در کشور با حذف نمک، محلول پاشی جایگزین آن شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجم زیاد شن و نمک موجب تخریب آسفالت می شود، این خبری بود که چند روز پیش از سوی سردار سید تیمور حسینی جانشین رییس پلیس راهور فراجا در رسانه های کشور منتشر شد.

وی به وضعیت ناپایدار معابر شهری و محورهای مواصلاتی به هنگام بارش برف اشاره کرده و می گوید: در کشورهای اروپای غربی که با شرایط سخت زمستانی مواجه هستند اگر قرار بود هر روز این حجم از شن و ماسه بریزند چیزی از آسفالت خیابان و جاده ها باقی نمی ماند.

حالا اینجا در تبریز و برای اولین بار در کشور، شهرداری از زمستان امسال با هدف حفاظت از محیط زیست، فضای سبز شهری و آب های زیرزمینی اقدام به حذف نمک پاشی با اجرای روش محلول پاشی کرده است.

سال گذشته استفاده از 50 هزار تن نمک در سطح شهر تبریز، اقدامی بود که در دوره مدیریت شهری سابق انجام یافته بود، یعنی با احتساب جمعیت 2 میلیونی تبریز سهم هر شهروند چیزی حدود 25 کیلوگرم نمک بوده است که طبق گفته یعقوب هوشیار، شهردار تبریز برای نخستین بار در سال جاری نمک پاشی های زمستانه حذف و اجرای شیوه نوین محلول پاشی نسبت به یخ زدایی معابر انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حذف نمک وشن پاشی در روزهای برفی/ تبریز محلول را جایگزین کرد

لزوم حذف نمک وشن پاشی در روزهای برفی/ تبریز محلول را جایگزین کرد