مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 بهمن 1401 ساعت 07:052023-02-17پزشكي

تشخیص اختلال خونریزی کشنده در سگ ها با یک آزمایش


محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن در مطالعه اخیرشان اظهار کردند آزمایش ژنتیک می تواند اختلال خونریزی کشنده را در سگ ها تشخیص دهد.

- محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن در مطالعه اخیرشان اظهار کردند آزمایش ژنتیک می تواند اختلال خونریزی کشنده را در سگ ها تشخیص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ان، یک آزمایش ژنتیکی جدید می تواند سگ هایی که در معرض خطر ابتلا به یک اختلال بالقوه کشنده هستند و این اختلال منجر به خونریزی و کبودی بیش از حد در ساعات و روزهای بعد از عمل جراحی می شود، را شناسایی کند.

تیمی به سرپرستی محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن آزمایش DEPOHGEN (TM) را پس از مطالعه ای که در آن سگ های تازی اسکاتلندی را مورد بررسی قرار دادند و ژن مرتبط با این بیماری که خونریزی تاخیری پس از عمل یا DEPOH نام دارد را بررسی کردند، شناسایی کردند.

حیواناتی که دارای جهش در ژن DEPOH هستند به طور قابل توجهی بیشتر احتمال دارد این بیماری را تجربه کنند.

دکتر مایکل کورت، نویسنده مسئول این مطالعه، گفت: سگ های دارای جهش DEPOH نسبت به سگ های دیگر خطر ابتلا به این جهش پس از عمل جراحی را دارند.

آزمایش DEPOHGEN به ما این امکان را می دهد تا با تجویز داروهای آنتی فیبرینولیتیک به سگ هایی که قبل از هر عمل جراحی آزمایش آن ها مثبت است، از خونریزی تاخیری پس از عمل جلوگیری کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص اختلال خونریزی کشنده در سگ ها با یک آزمایش

تشخیص اختلال خونریزی کشنده در سگ ها با یک آزمایش