مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 بهمن 1401 ساعت 01:102023-02-16سياسي

مبعث تجلی گاه تزکیه و تعلیم/پیامبر(ص) اسوه و الگوی تمام نشدنی است


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: مبعث تجلی گاه تزکیه، تعلیم و تربیت و تجلی گاه محبت حی سبحان به سعادت و فلاح و رستگاری بشریت است.

- حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: مبعث تجلی گاه تزکیه، تعلیم و تربیت و تجلی گاه محبت حی سبحان به سعادت و فلاح و رستگاری بشریت است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: اگر به سیره نبی اسلام (ص) نگاه کنیم، سه محور مهم را می بینیم، سراسر زندگی پیامبر اسلام، جهاد و مبارزه برای تحقق حاکمیت الهی و سعادت و فلاح بشریت است.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم شخصیت پیامبر جهاد است، جهاد فرهنگی و تبلیغی که ایشان هم در عرصه دعوت و تربیت خصوصی و هم در عرصه عمومی، مجاهدت کردند و انسان های بزرگی در مکتب اسلام ناب تربیت شدند.

دیلمی بیان کرد: رویکرد دوم جهاد نظامی است؛ در طول دوران بعثت نبوی 60 جنگ علیه مسلمانان اتفاق افتاد و پیامبر اسلام (ص) در عرصه جهاد نظامی تلاش فراوانی کردند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه عرصه بعدی، جهاد سیاسی است، گفت: هجرت به حبشه، طائف و مدینه که دوران سختی برای نبی اسلامی و جامعه اسلام در راستای سیر تمدنی و تحقق حاکمیت الهی و بسط معارف توحیدی، بود، در عرصه سیاسی تعریف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبعث تجلی گاه تزکیه و تعلیم/پیامبر(ص) اسوه و الگوی تمام نشدنی است

مبعث تجلی گاه تزکیه و تعلیم/پیامبر(ص) اسوه و الگوی تمام نشدنی است