مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 17:002023-02-16اجتماعي

هوبره، فاصله زیادی تا انقراض ندارد


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: جمعیت هوبره در 20 سال گذشته بیش از 30 درصد کاهش یافته و بنابراین زنگ خطر انقراض این گونه کمیاب در استان به صدا درآمده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: جمعیت هوبره در 20 سال گذشته بیش از 30 درصد کاهش یافته و بنابراین زنگ خطر انقراض این گونه کمیاب در استان به صدا درآمده است.

اسدالله حاتمی، امروز پنج شنبه 27 بهمن به رسانه های گروهی گفت: هوبره یکی از پرندگان نادر و ارزشمند حیات وحش کشور است که براساس قوانین و مقررات ملی به عنوان گونه در معرض خطر انقراض مورد حفاظت قرار می گیرد و در مقیاس جهانی به عنوان گونه ای آسیب پذیر در فهرست سرخ IUCN به ثبت رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با اشاره به خطراتی که این گونه منحصر به فرد را تهدید می کند، افزود: زنده گیری و قاچاق هوبره بالغ، جمع آوری تخم و جوجه های هوبره در زیستگاه های تولید مثل توسط سودجویان و شکار به وسیله قوشبازان از جمله این تهدیدات بوده که بیشتر و نه منحصر در مناطق زمستان گذرانی این گونه رخ می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار کرد: تعداد بسیار زیادی از هوبره ها عمدتا در پاکستان و ایران زنده گیری شده و به منظور تربیت شاهین ها برای شکار به کشورهای عربی فرستاده می شوند که متاسفانه تخریب زیستگاه و تنزل ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوبره، فاصله زیادی تا انقراض ندارد

هوبره، فاصله زیادی تا انقراض ندارد