مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 09:262023-02-16اقتصادي

احتمال زیرکشت نرفتن 10 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به علت کم آبی


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پیش بینی کشت برنج در 215 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران خبر داد و گفت: با توجه به بحران آبی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، خلیل حقیقی صبح امروز در جلسه کشت پاییزه محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون 81 درصد برنامه کودی استان محقق شده است، اظهار کرد: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون 31 هزارتن کود در استان توزیع شد که میانگین مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در استان بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه 150 هزار هکتار زمین های کشاورزی استان زیرکشت محصولات کشاورزی است که 58 هزار هکتار آن مربوط به گندم است و 21 هزار هکتار آن در قالب کشت قراردادی بوده که 78 درصد تعهد ابلاغی اجرا شده است، افزود: افزایش 5 هزارهکتاری گندم نسبت به سال قبل را داریم که سهم مناطق دیم بیشتر است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 8 هزار و 100 هکتار سطح سبز کلزاست که در آستانه گلدهی آن هستیم و مدیریت تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری ها در این مرحله مورد تاکید است، گفت: 28 هزار هکتار جو در استان کشت شده که وضعیت رشدی خوبی دارد.

حقیقی خاطرنشان کرد:  پیش بینی 215 هزار هکتار کشت برنج در استان داریم که قطعا در برخی مناطق با کاهش سطح کشت مواجه خواهیم بود چون منابع آبی ما محدود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال زیرکشت نرفتن 10 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به علت کم آبی

احتمال زیرکشت نرفتن 10 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به علت کم آبی