مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 09:012023-02-16اجتماعي

سایه تخریب بر سر بافت تاریخی شیراز یک شایعه است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، آنچه که در این بازدید یک ساعته بین مسئولان و مالکان خانه های محور امامزاده ابراهیم شنیده می شد این بود که مالکان از اخطارهای شفاهی مبنی بر تخلیه و فروش ملک به دلیل تعریض معبر برای راه های دسترسی به حرم صحبت می کردند، اما مسؤولان هر گونه تعریض در بافت را خلاف می دانستند و از مالکان درخواست سند رسمی می کردند.

نکته قابل توجه این بود که در طول این مسیر کف سازی و جداره سازی صورت گرفته توسط شهرداری در انتهای مسیر به بین الحرمین بدون هیچ گونه تخریبی کاملاً مشخص بود.

در این بازدید که از حرم امامزاده ابراهیم (ع) با حضور رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی، مدیر روابط عمومی وزارت و مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی استان فارس، شهردار منطقه تاریخی فرهنگی، مدیرکل دفتر فنی استانداری و در نهایت مدیر کل راه و شهرسازی استان در محل پایانی این نشست همراه شد.

ناصر رهسپار، مالک یکی از واحدهای این محدوده بود که منزل او در جوار امامزاده ابراهیم قرار داشت و به گفته یکی از کارشناسان منزل او دارای ارزش تاریخی است؛ اما تمایل به فروش با قیمت های پایین ندارد بلکه به دنبال دریافت مجوزی برای ایجاد یک گالری هنری در این مکان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه تخریب بر سر بافت تاریخی شیراز یک شایعه است

سایه تخریب بر سر بافت تاریخی شیراز یک شایعه است