مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 05:022023-02-16بين الملل

نگرانی سناتور آمریکایی از افول واشنگتن در برابر چین و روسیه


سناتور دموکرات آمریکایی زنگ خطر را برای کشورش در خصوص تلاش های ادعایی چین و روسیه برای تغییر نظم بین المللی به صدا در آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جک ریید ، سناتور ارشد حزب دموکرات آمریکا روز چهارشنبه هشدار داد، واشنگتن باید با توجه به تلاش های ادعایی از سوی چین و روسیه برای تغییر نظم بین المللی یک نظم جایگزین را به جهان پیشنهاد دهد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، وی که رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا است همچنین خاطر نشان کرد، جهان در حال ورود به دوران جدید رقابت  هسته ای سه جانبه است.

این سناتور آمریکایی در یک نشست استماع کمیته تحت امرش مدعی شد: ما باید تصدیق کنیم که آمریکا با نزاع موجودیتی بین دموکراسی و استبداد روبرو است.

  پکن و مسکو به دنبال تغییر دادن نظم بین المللی با بهره برداری از کشورهای آسیب پذیر از طریق اعمال فشارهای نظامی و اقتصادی زورگویانه هستند.

آمریکا باید یک جایگزین را برای این نوع سیاست خارجی پیشنهاد دهد.

وی همچنین هشدار داد، جهان دیگر از رقابت دوجانبه ای که در زمان جنگ سرد بین آمریکا و اتحاد شوروی سابق وجود داشت فاصله گرفته و با توجه به زرادخانه هسته ای در حال رشد چین به دوران رقابت هسته ای سه جانبه وارد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی سناتور آمریکایی از افول واشنگتن در برابر چین و روسیه

نگرانی سناتور آمریکایی از افول واشنگتن در برابر چین و روسیه