مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 17:252023-02-15سياسي

نشست 2 روزه وزرای خارجه اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا


نشست وزرای خارجه اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا قرار است امروز و فردا به بررسی موضوعات مهم و دستور کار اجلاس سران این قاره بپردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزرای خارجه اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا برای بحث در مورد مسائل منطقه ای گرد هم می آیند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نشست شورای اجرایی اتحادیه آفریقا متشکل از وزرای خارجه کشورهای عضو از 15 تا 16 فوریه (امروز و فردا) در مقر این سازمان در آدیس آبابا واقع در کشور اتیوپی برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسپوتنیک، انتظار می رود که مقامات مذکور در آستانه سی و ششمین اجلاس سران کشورها که قرار است 18 تا 19 فوریه برگزار شود، درباره مهم ترین مسائل منطقه ای گفتگو و موادی را آماده کنند.

به گفته کارشناسان، در این نشست به ویژه در مورد وضعیت سیاسی برخی از کشورهای غرب آفریقا، اجرای توافقنامه صلح در منطقه تیگرای (واقع در اتیوپی)، اختلافات بر سر ساخت نیروگاه برق آبی در اتیوپی و مذاکرات میان گروه های داخلی در لیبی بحث و گفتگو خواهد شد.

این در حالیست که فرماندهی نیروهای آمریکا در قاره آفریقا چندی پیش برای دومین بار طی سال میلادی جاری به این منطقه سفر کرد.

فرماندهی نیروهای آمریکا در آفریقا هفته پیش در بیانیه ای اعلام کرد که مایکل لنگلی رییس فرماندهی آمریکا در آفریقا (AFRICOM) ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست 2 روزه وزرای خارجه اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا

نشست 2 روزه وزرای خارجه اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا