مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 14:452023-02-15سياسي

دانشمند ایرانی راز داوینچی را کشف کرد


یک دانشمند ایرانی با همراهی پژوهشگران آمریکایی، یادداشت های به جامانده از «لئوناردو داوینچی» را مورد بررسی قرار داده و معتقدند که داوینچی زودتر از «نیوتن» به وجود جاذبه پی برده است! - یک دانشمند ایرانی با همراهی پژوهشگران آمریکایی، یادداشت های به جامانده از لئوناردو داوینچی را مورد بررسی قرار داده و معتقدند که داوینچی زودتر از نیوتن به وجود جاذبه پی برده است! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، پروفسور مرتضی قریب و همکاران وی در موسسه فناوری کالیفرنیا در مقاله خود میگویند، طرح هایی که توسط لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci) در اوایل دهه 1500 با مداد رسم شده اند، نشان می دهند که او پیش از آیزاک نیوتن (Isaac Newton)، ریاضیدان و فیزیکدان انگلیسی، گرانش را به خوبی درک کرده است.

نیوتن با این کشف در اواخر دهه 1600 به اعتبار دست یافت.

پژوهشگران مؤسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech)، یادداشت های به جامانده از داوینچی را دوباره مورد بررسی قرار دادند و آزمایش های معروفی را برای اثبات اینکه گرانش نوعی شتاب است، در آنها پیدا کردند.

داوینچی در این یادداشت ها، ثابت گرانش (Gravitational constant) را با دقت 97 درصد مدل سازی کرده است.

این پژوهشگران باور دارند تنها چیزی که مانع از آزمایش های داوینچی برای توضیح دادن قطعی گرانش شد، تجهیزات محدودی بود که در اختیار داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمند ایرانی راز داوینچی را کشف کرد

دانشمند ایرانی راز داوینچی را کشف کرد