مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 13:212023-02-15بين الملل

گزارش الشرق الاوسط از سفر رییسی به پکن


یک روزنامه عربی در گزارشی به سفر رییس جمهور ایران به چین پرداخت و نوشت که پکن از چندین سال پیش به دنبال تقویت روابط خود با تهران بود.

- یک روزنامه عربی در گزارشی به سفر رییس جمهور ایران به چین پرداخت و نوشت که پکن از چندین سال پیش به دنبال تقویت روابط خود با تهران بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی با اشاره به سفر ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران به چین و دیدار با رییس جمهور این کشور آورده است که بعد از خروج آمریکا از برجام در سال 2018 کشور چین انتقادات زیادی از این اقدام کرد و از واشنگتن خواست که گام اول برای احیای توافق هسته ای را اتخاذ کند اما با ضعیف شدن احتمال احیای برجام واشنگتن در سپتامبر گذشته تحریم های جدیدی علیه شرکت هایی که در صادرات نفت ایران سهیم هستند اعمال کرد که در این میان پنج شرکت چینی نیز تحریم شدند.

در این گزارش آمده است که روسای جمهور ایران و چین در حاشیه نشست شانگهای در سپتامبر گذشته در ازبکستان باهم دیدار کردند و بر ایجاد ائتلافی قوی تر تاکید کردند.

در بخشی از این گزارش با اشاره به امضای توافق راهبردی میان تهران و پکن در سال 2021 آمده است که مقامات ایرانی و چینی روز گذشته نیز 20 سند همکاری امضا کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش الشرق الاوسط از سفر رییسی به پکن

گزارش الشرق الاوسط از سفر رییسی به پکن