مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 12:452023-02-15فرهنگي

نگاهی فلسفی و ادبی به شعر فروغ


همزمان با سالروز درگذشت فروغ فرخزاد، نشست تخصصی «نگاهی فلسفی و ادبی به شعر فروغ فرخزاد» با حضور پژوهشگران ادبیات و فلسفه در خانه کتاب یارا برگزار می شود.

- ایسنا/اصفهان همزمان با سالروز درگذشت فروغ فرخزاد، نشست تخصصی نگاهی فلسفی و ادبی به شعر فروغ فرخزاد با حضور پژوهشگران ادبیات و فلسفه در خانه کتاب یارا برگزار می شود.

ریحانه واعظ شهرستانی، پژوهشگر ادبیات دراین باره به ایسنا گفت: به مناسبت سالروز درگذشت فروغ فرخزاد (24 بهمن) تصمیم گرفته شد تا در خانه کتاب یارا، وابسته به موسسه فرهنگی هنری پیدایش (رویش دیگر) نشستی در همین زمینه و با نگاهی فلسفی و ادبی به اشعار فروغ برگزار شود.

او افزود: دکتر محمدرضا واعظ شهرستانی در کتاب خود با نام جز طنین یک ترانه نیستم نشان دادند که زیست جهان و سیر محتوایی اشعار فروغ فرخزاد نشان دهنده خودسازی او بر اساس اختیار و آزادی اراده است.

درواقع دکتر واعظ در کتاب جز طنین یک ترانه نیستم سیر تکاملی احوال اگزیستانسیالیستی فروغ را نشان دادند که او به هیچ وجه به ماهیتی از پیش تعیین شده بر مبنای عادت ها و غرایز خود، بسنده نکرد و به نوعی نقد فلسفی یا اگزیستانسیالیستی بر شعرهای فروغ فرخزاد داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی فلسفی و ادبی به شعر فروغ

نگاهی فلسفی و ادبی به شعر فروغ