مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 12:362023-02-15سياسي

بالگردهای هوادریای سپاه به مین های دریایی مجهز شدند + تصاویر


نیروی دریایی سپاه در حال آماده شدن برای حضور در اقیانوس ها و آبهای آزاد است و به همین جهت در حال ساخت و عملیاتی کردن شناورهایی با توان حمل انواع بالگرد است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از تسنیم، بالگردهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مقابله با تهدیدات در خلیج فارس و فراتر از آن، به انواع مین های دریایی مجهز شدند.

بالگردهای یگان هوادریای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پیش از این به موشک های کروز ضدکشتی نور با برد 120 کیلومتر، قادر هواپایه با برد 200 کیلومتر و راکت اندازهای 57میلی متری اس5 مجهز شده بودند، اکنون و بنا بر آنچه در مستند تلویزیونی سلاح ایرانی به نمایش درآمد، توانایی عملیات مین ریزی را نیز به دست آورده اند.

بالگردهای میل17 نیروی دریایی سپاه مجهز به موشک کروز ضدکشتی و پرتابگر راکت هوا به زمین با اضافه شدن قابلیت مین ریزی به بالگردهای میل17، با سبد تسلیحات بالگردهای هوادریای سپاه یک گام دیگر به سمت افزایش قدرت تهاجمی ندسا برداشته شده است.

سابقه استفاده از مین های دریایی در نیروی دریایی سپاه به اواسط سال های دفاع مقدس و سال های ابتدایی تشکیل این نیرو برمی گردد، در آن سال ها نیروی دریایی سپاه با بهره گیری از قایق های تندرو، عملیات مین ریزی در مسیر شناورهای دشمن در خلیج فارس را اجرا می کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بالگردهای هوادریای سپاه به مین های دریایی مجهز شدند + تصاویر

بالگردهای هوادریای سپاه به مین های دریایی مجهز شدند + تصاویر