مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 11:522023-02-15سياسي

تعبیر بزرگ یک «رؤیا»/ مادری دهه هفتادی که کارآفرین شد


خبرگزاری فارس-رشت، فاطمه احمدی؛ تقریباََ هم سن و سال خودم است اما تجربه بیشتری دارد، در روستازاده و اهل تسیه شهر خمام است در همان کوچه های روستا بزرگ شده و از روی دست پدر هنرمندش حصیربافی آموخته است.

از هشت سالگی به تماشای دستان پدر می نشست که چگونه برگ های لی یا همان گالی بریده شده از مزارع و شالیزارهای گیلان را به کلاه های حصیری و ملزومات کشاورزی تبدیل می کرد.

    شاید فکرش را هم نمی کرد که وقتی بزرگ شد همین تفریحاتش، نجات بخشِ زندگی اش شده و خودش ادامه دهنده راهِ پدرش باشد، رؤیا برای بزرگ شدن برنامه های دیگری داشت.

خمام شهری کوچک که تا پیش از این از توابع رشت بود و حد فاصل رشت تا بندرانزلی، امروز یکی از شهرستان های مهم گیلان به شمار می رود بانویی را در قلب خود دارد که نمونه بارز استقامت و استقلال است؛ رؤیا .

17 سالش بود که با مردی از دیار غریب ازدواج کرد و به شهر دیگری رفت، حاصل این ازدواج دو فرزند است که اکنون در آغوش مادر هنرمند و بزرگ خود روزگار می گذرانند، رؤیا در همان شهر نیز هنر خانوادگی را در پیش گرفت تا بتواند کمک حال زندگیش باشد، اما چند سال پس از این ازدواج مجبور به جدایی شد و به دیار کودکی اش بازگشت اما موهبتی به نام مادر بودن را با خود به همراه آورد و خودش شد سرپرست دو فرزندش.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعبیر بزرگ یک «رؤیا»/ مادری دهه هفتادی که کارآفرین شد

تعبیر بزرگ یک «رؤیا»/ مادری دهه هفتادی که کارآفرین شد