مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 10:002023-02-15سياسي

راه اندازی مرکز تخصصی اصلاح نژاد دام سنگین در دامغان


رییس جهاددانشگاهی استان سمنان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این نهاد و پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی(ابن سینا) در زمینه اصلاح نژاد دام های سنگین در شهرستان دامغان خبر داد.

- با همکاری جهاددانشگاهی سمنان و پژوهشگاه ابن سینا انجام می شود؛ راه اندازی مرکز تخصصی اصلاح نژاد دام سنگین در دامغان ایسنا/سمنان رییس جهاددانشگاهی استان سمنان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این نهاد و پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی(ابن سینا) در زمینه اصلاح نژاد دام های سنگین در شهرستان دامغان خبر داد.

علی منصفی راد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکی از وظایف و مأموریت های اصلی دستگاه های مسئول در زمینه امنیت غذایی، افزایش توانمند سازی صنعت دامپروری، به منظور خودکفایی در تولید گوشت، شیر و کره و ارتقای مزیت نسبی تولیدات دامی جهت راهیابی به نظام تجارت داخلی و جهانی است که در این زمینه با توجه به کمبود علوفه و نهاده های دامی مورد نیاز، افزایش سنتی جمعیت دام های موجود در کشور مقرون به صرفه و اماکن پذیر نیست.

وی افزود: یکی از راهکارهای موثر در این زمینه، استفاده از فناوری های نوین در صنعت دامپروری با هدف افزایش راندمان تولید در دامپروری های صنعتی موجود افزایش کمی و کیفی محصولات لبنی و گوشت و کاهش هزینه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی مرکز تخصصی اصلاح نژاد دام سنگین در دامغان

راه اندازی مرکز تخصصی اصلاح نژاد دام سنگین در دامغان