مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 00:042023-02-14حوادث

آثار ویرانی زلزله در بازارهای تاریخی حلب


بازارهای تاریخی شهر حلب که پس از سال های آزادسازی این شهر از چنگ تروریست ها، مرمت شده بود با وقوع زمین لرزه دچار خسارات قابل توجهی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، پس از وقوع زمین لرزه در شهر حلب در شمال سوریه، صدای بیل های مکانیکی  در حال مرمت بازارهای بخش قدیمی این شهر نیز دیگر خاموش شد.

حلب پایتخت اقتصادی و تجاری  سوریه محسوب می شود و 6 سال پیش با آزادسازی آن از چنگ تروریست ها  دولت سوریه برای بازگرداندن رونق اقتصادی به بخش های صنعتی، کشاورزی و گردشگری آنجا همت کرده است.

  این شهر همچنین یکی از شهرهای کهن خاورمیانه به شمار می آید و بخش قدیمی آن از سال 1986 میلادی جزو میراث جهانی یونسکو محسوب شده است.

 بازارهای قدیمی حلب بیش از 13 کیلومتر تا داخل حلب امتداد دارد و از 6 سال پیش که شهر از چنگ تروریست ها آزاد شد تا قبل از وقوع زمین لرزه با کمک نهادهای دولتی و خصوصی در سوریه  مرمت آن برای زدوده شدن کامل ویرانی های ناشی از جنگ  ادامه داشت.

طی سال های اخیر بازارهای خان الحریر، الحبال، الاحمدیه، میدان الفستق و السقطیه از آثار ناشی از حمله تروریست ها مرمت شده بود؛ اما متاسفانه با وقوع زمین لرزه همه رشته ها پنبه شد و بار دیگر خسارات سنگینی به آنجا وارد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار ویرانی زلزله در بازارهای تاریخی حلب

آثار ویرانی زلزله در بازارهای تاریخی حلب