مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 22:402023-02-14سياسي

تاسیس رشته جدید در دانشگاه علوم قضایی


رییس دانشگاه علوم قضایی در حاشیه همایش حقوق بشر وشهروندی (حقوق عامه) از تاسیس رشته جدید در دانشگاه علوم قضایی خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، فرید محسنی رییس دانشگاه علوم قضایی در حاشیه همایش حقوق بشر وشهروندی ضمن تبریک مبعث پیامبر و ایام دهه فجر گفت:حقوق عامه در اصل 156 قانون اساسی صراحتا به کار رفته است  و ما اگرحقوق عامه را زیر مجموعه حقوق عمومی بدانیم نیازمند ضمانت اجرایی هستیم که باید در حقوق کیفری دنبال آن بگردیم.

محسنی ادامه داد:دادستانی  تعداد قابل توجهی از حقوق عامه را احصا کرده است، همچنین دستورالعمل ها و بخشنامه هایی در این زمینه نگاشته شده است .

البته این قدم ها گرچه ضروری و لازم هست اما تکلیف ما دانشگاهیان و اهل پژوهش را دو چندان میکند و این موارد احصا شده نیازمند تطور و تحقیق وپژوهش خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم قضایی اضافه کرد:اگر رابطه ای بین حقوق عمومی و حقوق جزا متصور بشویم باید توجه داشته باشیم که تمام دستاوردهاو نکاتی که در حقوق عمومی هست را ما نمیتوانیم  با کیفر ورفتار خشن صیانت کنیم ونیاز هست دیدمان را وسیع کنیم و هرقسمتی از نظام اجرایی و دولت به معنای عام وظیفه خودشان را انجام دهند و این عادلانه نیست بخش اعظمی از آن برعهده دادستانی و نظام قضایی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاسیس رشته جدید در دانشگاه علوم قضایی

تاسیس رشته جدید در دانشگاه علوم قضایی