مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 22:062023-02-14بين الملل

پاتک ایرانی ـ چینی به دلار


اولین مسائلی که در ارتباط با مناسبات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و چین به ذهن می رسد سند 25ساله، فروش نفت، واردات و صادرات و .

است اما ورای همه این محورها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، پیش از سفر آیت الله سیدابراهیم رییسی به پکن، نگاه بسیاری از تحلیلگران و رسانه ها در حوزه روابط خارجی به تلاش های آمریکا برای قطع دسترسی های ارزی ایران دوخته شد مخصوصا فشارهای اخیر واشنگتن بر بغداد به منظور جلوگیری از انتقال دلار از سمت عراق به همسایه شرقی.

رویترز گزارش داده وزارت خزانه داری آمریکا علاوه بر عراق، درخواست مشابهی از امارات، ترکیه و عمان داشته تا مانع از دورزدن تحریم های بانکی و انتقال ارز به ایران شود.

این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران، توسعه مناسبات با چین را با توجه به راهبردهای اقتصادی پکن اقدامی موثر برابر جنگ دلاری آمریکا می دانند.

همچنین کانال های جدید مالی- پولی و همکاری های بانکی میان ایران و چین می تواند گذرگاهی برای برونرفت از تنگناهای ناشی از سلطه واشنگتن بر نهادهای مالی و پولی و شبکه بانکی بین المللی بگشاید همچنان که رییس جمهوری پیش از ترک تهران به سمت پکن تصریح کرد: در حوزه های مختلف اقتصادی، انرژی و مالی - پولی با چین ارتباط داریم این روابط باید دنبال شود و وزیران ما هم در این سفر تفاهمنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاتک ایرانی ـ چینی به دلار

پاتک ایرانی ـ چینی به دلار