مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 16:302023-02-14سياسي

اسناد خطی 700 ساله در مشهد رونمایی شد


اسناد خطی 700 ساله سادات موسوی موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی همزمان با ایام وفات سالروز امام موسی کاظم(ع) طی مراسمی روز سه شنبه در مشهد رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، اسناد خطی 700 ساله سادات موسوی  موجود در کتابخانه آستان قدس رضوی همزمان با ایام وفات سالروز امام موسی کاظم(ع) طی مراسمی روز سه شنبه در مشهد رونمایی شد.

  در آیین رونمایی از این اسناد رونوشت مبایعه نامه بین سادات موسوی در شهر مشهد مربوط به سال 710 قمری، رونوشت مبایعه نامه بین بدرالدین طاهر موسوی با یکی از سادات موسوی در شهر مشهد در سال 743، پرداخت مستمری توسط آستان قدس به خلیل الله الموسوی در سال 1004 و پرداخت مواجب توسط آستان قدس به میرزا سیداحمد موسوی، معلم مکتب خانه صحن جدید در سال 1313 قمری رونمایی شد.

از دیگر اسناد سلسله سادات موسوی موجود در گنجینه رضوی می توان به شجره نامه مربوط به سید بودن یکی از افراد و تأیید نسب وی به امام موسی کاظم(ع) در دوره قاجاریه، صورت اسامی سادات موسوی و حسینی زیارت نامه خوان و تحویل گندم توسط آستان قدس به یکی از سادات موسوی بر حسب عریضه مشارالیه متعلق به دوره قاجاریه اشاره کرد که در این مراسم معرفی و رونمایی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسناد خطی 700 ساله در مشهد رونمایی شد

اسناد خطی 700 ساله در مشهد رونمایی شد