مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 15:552023-02-14اقتصادي

بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده به کاهش مخاطرات شهری می انجامد


کارشناس مدیریت وبرنامه ریزی شهری گفت: بسته 19 بندی تشویقی نوسازی بافت های فرسوده به گونه ای تدوین شده تاجلوی مخاطرات طبیعی از جمله زلزله و خطرات آن گرفته شود و آثار آن به حداقل کاهش پیدا کند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا کاظمیان مدرس دانشگاه، کارشناس مدیریت و برنامه ریزی شهری در خصوص ابلاغ بسته 19 بندی تشویقی نوسازی بافت های فرسوده، ویژگی ها و تأثیری که می تواند در روند نوسازی بافت های فرسوده و تأمین مسکن برای متقاضیان و ارتقای تاب آوری بافت های ناکارآمد داشته باشد، گفت: احیا، بازآفرینی و بهسازی بافت های موجود شهری نسبت به گسترش فیزیکی شهر و ساختار بافت های جدید شهری اولویت و منفعت بیشتری از تمامی جنبه ها دارد.

این اولویت باید به گونه ای عملیاتی شود که این بافت ها بتوانند بعد از بازآفرینی به چرخه زندگی و معیشت شهری بازگردند و ارتقا پیدا کنند.

کارشناس مدیریت و برنامه ریزی شهری تصریح کرد: زمانی می توان ادعا کرد که بازآفرینی شهری به معنای واقعی حادث شده که بافت ها و ساکنان در چرخه حیات شهری قرار بگیرند و چرخه حیات متعارف را تجربه کنند.

عضو قطب بازآفرینی شهری ادامه داد: مسلماً بازآفرینی نسبت به گسترش فیزیکی شهر کار آسانی نیست برای اینکه نیازمند دقت و نگهداری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده به کاهش مخاطرات شهری می انجامد

بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده به کاهش مخاطرات شهری می انجامد