مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 15:402023-02-14اجتماعي

بهزیستی 17 فرزند را به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی واگذارکرد


معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از واگذاری17 کودک بی سرپرست و بدسرپرست به خانواده های جایگزین خبر داد و گفت: از ابتدای سال 44 فرزند در خانه های کودکان و نوجوانان پذیرش شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مریم کرمی در خصوص شرایط متقاضیان بیان کرد: زوجینی که پنج سال از تاریخ ازدواج آنها گذشته و صاحب فرزندی نشده باشند، مشروط به اینکه حداقل یکی از آنان بیش از 30 سال داشته باشد و همچنین دختران و زنان بدون شوهر و بدون فرزند و در اولویت سوم، زوجین دارای اولاد نیز می توانند درخواست فرزندخواندگی کنند.

وی افزود: طبق ماده 14 قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، دادگاه در صورتی حکم سرپرستی را صادر می کند که درخواست کننده سرپرستی بخشی از اموال یا حقوق خود را به کودک یا نوجوان تحت سرپرستی واگذار کند.

کرمی ادامه داد: در مواردی که دادگاه تشخیص دهد اخذ تضمین عینی از درخواست کننده به مصلحت نیست و سرپرستی کودک یا نوجوان ضرورت داشته باشد، دستور اخذ تعهد کتبی بر تملک بخشی از اموال یا حقوق را در آینده صادر می کند و پس از قبول درخواست کننده و انجام دستور، حکم سرپرستی صادر می شود.

وی عنوان کرد: طبق ماده 15 همان قانون درخواست کننده یا درخواست کنندگان سرپرستی باید متعهد شوند که تمامی هزینه های مربوط به نگهداری، تربیت و تحصیل افراد تحت سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهزیستی 17 فرزند را به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی واگذارکرد

بهزیستی 17 فرزند را به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی واگذارکرد