مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 15:102023-02-14بين الملل

«سوخو-35»؛ روابط نظامی تهران-مسکو وارد مرحله جدیدی می شود


یک وبگاه انگلیسی گزارش کرد که برنامه جمهوری اسلامی برای خرید جنگنده های روسی «سوخو-35» روابط نظامی و دفاعی رو به رشد تهران و مسکو را وارد مرحله جدیدی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه انگلیسی اوراسیا دیلی مونیتور در گزارشی برنامه ایران برای خرید جنگنده های روسی سوخو-35 را نشان دهنده تغییر ژئوپولتیک منطقه ای دانست.

در این گزارش آمده است که خبر خرید جنگنده های پیشرفته سوخو-35 روسیه از سوی ایران، جدیدترین نشانه از تعمیق روابط تهران و مسکو است که این یک تحول بسیار مهم است.

طبق این گزارش، اقدام ایران برای خرید سوخو-35 از روسیه بسیار قابل توجه است زیرا در سال های اخیر قراردادهای مشابهی برای فروش سوخوهای روسی به الجزایر، مصر و اندونزی تحت فشار آمریکا و تهدید به تحریم اقتصادی لغو شده است و چین تنها کشوری بوده است که در خرید سوخو-35 از روسیه موفق شده است و مذاکرات هند با مسکو در این زمینه هنوز پیشرفتی نداشته است.

این گزارش ادامه داد که هم اکنون این جنگنده روسی قرار است به ایران عرضه شود و این نشان دهنده روابط رو به رشد نظامی بین مسکو و تهران است.

حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در چهارم سپتامبر 2022 رسماً اعلام کرد: تصمیم گیری نهایی در زمینه خرید سوخو-35 از روسیه در اختیار فرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سوخو-35»؛ روابط نظامی تهران-مسکو وارد مرحله جدیدی می شود

«سوخو-35»؛ روابط نظامی تهران-مسکو وارد مرحله جدیدی می شود