مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 14:352023-02-14فناوري

بررسی دسترس پذیری بهتر نابینایان به دولت الکترونیکی


مناسب سازی و دسترس پذیری افراد دارای معلولیت بینایی به خدمات فضای مجازی از جمله دولت الکترونیکی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

- به گزرش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، طی یک نشست همکاری، محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات و جمعی از فعالان شبکه ملی تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولیت بینایی که به میزبانی این سازمان برگزار شد، مشکلات، درخواست ها و استانداردهای مورد نیاز نابینایان و کم بینایان کشور جهت دسترسی بهتر آنها به خدمات حوزه ارتباطات، دولت الکترونیک، فضای مجازی و نیز اینترنت مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، درخواست هایی نظیر مناسب سازی و دسترس پذیر کردن پیام رسان های ایرانی، دسترس پذیر کردن سایت های دولتی و مناسب سازی آنها برای نابینایان، دسترس پذیری خدمات دولت الکترونیک از جمله امور بانکی و سایر خدمات دولتی که در بستر وب ارایه می شود و برخی موارد دیگر توسط فعالان شمنا مطرح شد.

در این نشست هم چنین فهرستی از استانداردهای لازم برای دسترس پذیری سایت های اینترنتی و نرم افزارها برای نابینایان توسط این تشکل ارایه شد.

به منظور راهبری پیگیری و رسیدگی به درخواست های شبکه ملی تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولیت بینایی که اعضای آن بیش از یک میلیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی دسترس پذیری بهتر نابینایان به دولت الکترونیکی

بررسی دسترس پذیری بهتر نابینایان به دولت الکترونیکی