مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 14:272023-02-14سياسي

دادستان کل کشور: برای ترک فعل مدیران، قانون جامعی نداریم


دادستان کل کشور با بیان اینکه رسیدگی به ترک فعل ها یکی از مطالبات جدی مردم است،گفت: متاسفانه برای ترک فعل مدیران، قانون جامعی نداریم ومی توان یک مواردی در لابلای قوانین پیدا کرد اما خیلی ناقص هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه قضایی خبرگزاری فارس،حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری درهمایش انقلاب اسلامی و حقوق بشر و شهروندی ضمن عرض تبریک ایام دهه فجر و مبعث پیامبر ، به وظایف دادستان ها در احقاق حقوق عامه اشاره کرد وگفت: دادستان ها بیش از هزار تکلیف قانونی برای احقاق حقوق عامه دارند و این وظایف در کتابی جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه  بخش گسترده ای از موارد حقوق عامه توصیف حقوق عمومی دارد،تصریح کرد: وقتی حقی از شهروندی ضایع می شود و مدعی خاصی ندارد، دادستان ها باید ورود کرده و این مسائل را دنبال کنند بنا براین وظیفه دادستان ها در این راستا سنگین است و باید کارهای زیادی صورت بگیرد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: تاکنون 103 عنوان در حوزه حقوق عامه استخراج شده است اما در ابتدای راه هستیم و بهترین بستر برای تحقیق در این زمینه دانشکده های حقوقی و  همین دانشگاه علوم قضایی است.

 منتظری خطاب به دانشجویان حاضر در این همایش گفت: یکی از کارهای اساسی شما این باشد که درباره مصادیق حقوق عامه عمیق تر کار کنید زیرا این مسئله از نیازهای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادستان کل کشور: برای ترک فعل مدیران، قانون جامعی نداریم

دادستان کل کشور: برای ترک فعل مدیران، قانون جامعی نداریم