مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 14:152023-02-14پزشكي

مولکول «کیانو ریوز» قارچ های بیماری زا را از بین می برد!


پژوهش جدید پژوهشگران آلمانی نشان می دهد مولکول های طبیعی که نام آنها از نام «کیانو ریوز» گرفته شده است، می توانند برای از بین بردن قارچ های بیماری زا موثر باشند.

- پژوهش جدید پژوهشگران آلمانی نشان می دهد مولکول های طبیعی که نام آنها از نام کیانو ریوز گرفته شده است، می توانند برای از بین بردن قارچ های بیماری زا موثر باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ایندیپندنت، پژوهش جدیدی نشان می دهد یک محصول ضد میکروبی طبیعی که به نام کیانو ریوز (Keanu Reeves)، بازیگر هالیوودی نامگذاری شده است، در برابر قارچ هایی که هم گیاهان و هم انسان را بیمار می کنند، موثر است.

این پژوهش، نحوه عملکرد گروه طبیعی کیانومایسین ها (Keanumycins) را که توسط باکتری های سودوموناس (Pseudomonas) تولید می شوند، در برابر آفات گیاهی توضیح می دهد.

پژوهشگران موسسه تحقیقات محصولات طبیعی و زیست شناسی عفونت لایب نیتس (Leibniz-HKI) آلمان گفتند: این گروه از مولکول ها آن قدر قارچ ها را مؤثر می کشند که ما آنها را به نام کیانو ریوز نامگذاری کردیم زیرا او نیز در نقش های خود، بسیار کشنده است.

پژوهشگران در این پروژه نشان داده اند که کیانومایسین ها به طور موثر در برابر آفت گیاهی کپک خاکستری یا بوتریتیس سینرا (Botrytis cinerea) عمل می کنند و باعث از بین رفتن کپک خاکستری می شوند که سالانه ضررهای زیادی را در بردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مولکول «کیانو ریوز» قارچ های بیماری زا را از بین می برد!

مولکول «کیانو ریوز» قارچ های بیماری زا را از بین می برد!