مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 13:452023-02-14سياسي

لزوم حمایت مجلس و دولت از بنیادهای فعال در عرصه گسترش زبان فارسی


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم ایجاد نهضت گسترش زبان فارسی در جهان، گفت: دولت باید با بنیادهای فعال در امر آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان همکاری کند.

- حسین نوش آبادی در گفتگو با درباره اهمیت حفظ و گسترش زبان فارسی، گفت: رهبر انقلاب در بحث اقتصادی فرمودند که هر تولید داخلی با نام ساخت ایران و زبان فارسی باشد چون هر کشوری که بتواند ادبیات و زبان خود را گسترش دهد، می تواند سردمدار نهضت علمی باشد چراکه توسعه علمی رابطه مستقیمی با نوع و زبان و ادبیات دارد.

نوش آبادی با اشاره به گسترش اشعار شاعران نامدار ایرانی در دنیا به زبان های مختلف و استقبال مردم جهان از این اشعار گفت: برای گسترش فرهنگ و زبان و ادبیات فارسی در جهان باید در تولید علم و محصولات و عرضه خدمات به دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم و آن را از طریق زبان فارسی گسترش دهیم.

وی با اشاره به فعالیت بنیادهای فعال در حوزه آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی همچون بنیاد سعدی گفت: یکی از کارهای مهم آن است که وزارت علوم می تواند با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و علمی در کشورهای دیگر کرسی های زبان و ادبیات فارسی را احیا و تقویت کند و محافل علمی و دانشگاهی در این حوزه را در دنیا راه اندازی کرده و در کنفرانس ها و همایش های بین المللی با زبان فارسی ارتباط بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حمایت مجلس و دولت از بنیادهای فعال در عرصه گسترش زبان فارسی

لزوم حمایت مجلس و دولت از بنیادهای فعال در عرصه گسترش زبان فارسی