مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 13:202023-02-14سياسي

آخرین وضعیت اجرای سند تحول قضایی از زبان سخنگوی قوه قضاییه


سخنگوی قوه قضاییه آخرین وضعیت اجرای سند تحول قضایی را تشریح کرد.

- مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس در رابطه با آخرین وضعیت سند تحول قوه قضاییه و بخش های به اجرا رسیده آن، اظهار کرد:یکی از مباحث سند تحول قضایی، ایجاد دستیار هوشمند قضایی به منظور دسترسی یکپارچه قضات در فرآیند رسیدگی به اطلاعات مورد نیاز است.

ابزار یک قاضی؛ قوانین، آرای وحدت رویه، آرای اصراری، نظریه مشورتی، پرونده‎ های مشابه، پرونده ‎های شخصیت متهم و ارائه پیش نویس دادنامه با قابلیت اتصال به سامانه مدیریت پرونده‎های قضایی است و اگر قاضی این ابزار را در اختیار داشته باشد قسمت عمده‎ ای از تطویل دادرسی جلوگیری می ‎کند.

وی افزود: انتشار عمومی و برخط آرای قضایی با حفظ محرمانگی اطلاعات اشخاص دخیل در پرونده، از طریق ایجاد سامانه آرای قضایی با امکان تحلیل و ارزیابی عمومی و ترغیب اشخاص به مشارکت در ارزیابی آرا به کمک طراحی نظام انگیزشی مناسب، از دیگر اقدامات انجام شده در سند تحول قوه قضاییه است.

ستایشی ادامه داد: سومین اقدام انجام شده در سند تحول قوه قضاییه، پذیرش کارشناسان رسمی بر اساس صلاحیت سنجی عمومی، علمی و حرفه ای به صورت رقابتی با تعیین سوابق لازم و بدون تعیین سقف ظرفیت عددی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت اجرای سند تحول قضایی از زبان سخنگوی قوه قضاییه

آخرین وضعیت اجرای سند تحول قضایی از زبان سخنگوی قوه قضاییه