مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 13:002023-02-14بين الملل

توسعه و امنیت اقتصادی می تواند از دستور کارهای سفر رییسی به چین باشد


یک کارشناس ارشد مسائل چین معتقد است ایران و چین سطح روابط را ارتقا داده اند و در جریان سفر رییس جمهور کشورمان به پکن توسعه و امنیت اقتصادی می تواند در دستور کار برنامه ها و مذاکره با مقامات چینی باشد.

- یک کارشناس ارشد مسائل چین معتقد است ایران و چین سطح روابط را ارتقا داده اند و در جریان سفر رییس جمهور کشورمان به پکن توسعه و امنیت اقتصادی می تواند در دستور کار برنامه ها و مذاکره با مقامات چینی باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حامد وفایی کارشناس مسائل چین در تحلیل خود از سفر رییس جمهور به چین اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در سفر رییس جمهور به کشور چین باید مورد توجه قرار گیرد، این موضوع است که ایران و چین چارچوب را تعیین کرده اند، سطح روابط را ارتقا داده اند و نیازهای متقابل شان هم شفاف و آشکار است.

وی تصریح کرد: امروز چینی ها چند جانبه گرایی را در دستور کار قرار داده و نگاهشان به آینده نظام بین الملل جهان چند قطبی است، در این جهان چند قطبی طبعا در کنار قدرت های بزرگ و منطقه ای جزو اصلی ترین نقش آفرینان از جمله جمهوری اسلامی ایران هستند.

این کارشناس ارشد مسائل چین همچنین بیان کرد: چین روابطش را با ایران فقط بر مبنای انرژی ترسیم نکرده، سابق بر این چینی ها از اصلی ترین مشتریان نفت ایران بودند، وقتی که ایران و چین روابط شان را به عنوان ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه و امنیت اقتصادی می تواند از دستور کارهای سفر رییسی به چین باشد

توسعه و امنیت اقتصادی می تواند از دستور کارهای سفر رییسی به چین باشد