مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 12:572023-02-14اقتصادي

افزایش 53 درصدی اسکن و بازرسی کانتینرها در گمرک بوشهر


ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: طی 10 ماه سال جاری اسکن و بازرسی از محموله های وارداتی، صادارتی و سایر رویه های گمرکی توسط دستگاه ایکس ری کانتیری مستقر در گمرک بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل 53 درصد افزایش داشته است.

-   علی سلیمانی سه شنبه 25 بهمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی مدت یاد شده 17 هزار 935 کامیون حامل کالاها مورد اسکن وبازرسی قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش هزار و 200 دستگاه افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: دستگاه ایکس ری کانتینری مستقر در گمرک بوشهر از نوع پرسرعت می باشد و قادر است در یک دقیقه حداقل 3 کامیون را اسکن و اطلاعات آن ها را به اپراتورها منتقل نماید.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به افزایش صادرات از گمرک بوشهراشاره کرد، اظهارداشت: یکی از دلایل افزایش حجم اسکن و بازرسی های صورت گرفته توسط ایکس ری به دلیل افزایش حجم صادرات و بررسی محموله صادراتی بوده است.

سلیمانی تاکید کرد: سیاست گمرک طی سالیان اخیر ضمن هوشمندسازی رویه ها، به دنبال توسعه تجهیزات کنترلی پیشرفته و شیوه های نوین بازرسی و نظارت های غیر فیزیکی بوده است که این امر قطعا موجب چابک سازی روند تجارت و تسهیل و کاهش زمان و هزینه های انجام فرآیندهای گمرکی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 53 درصدی اسکن و بازرسی کانتینرها در گمرک بوشهر

افزایش 53 درصدی اسکن و بازرسی کانتینرها در گمرک بوشهر