مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 12:002023-02-14فرهنگي

هنرمندان مناطق مختلف ایران برای اجرای کنسرت گرد هم آمدند


تازه ترین کنسرت ارکستر سازینه به سرپرستی پیمان بزرگ نیا با حضور هنرمندان موسیقی مناطق مختلف ایران و با موضوع وحدت نغمگی اقوام توسط انجمن موسیقی ایران برگزار شد.

- تازه ترین کنسرت ارکستر سازینه به سرپرستی پیمان بزرگ نیا با حضور هنرمندان موسیقی مناطق مختلف ایران و با موضوع وحدت نغمگی اقوام توسط انجمن موسیقی ایران برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این اجرا با حضور هنرمندانی از اقوام مناطقی مانند گیلان، مازندران، آذربایجان، بختیاری، کردستان، بلوچستان، ترکمن، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان و اعراب ایران از ساعت 19 شامگاه دوشنبه 24 بهمن ماه به مناسبت دهه مبارک فجر در تالار رودکی به روی صحنه رفت.

شروع این کنسرت با مقدمه ای از سرنانوازی و قطعات غربتی و حیران حیرانه و حیران نازه و لیلو به زبان های گیلانی و کردی اجرا شد.

در ادامه نوبت به اجرای قطعه مدلاسیون سیت بیارم ، تیبه جان و تی مله سنگ تراشون رسید و بلال جونکی و دی گلمی ، حیدر بابا به ترتیب از مناطق لرستان، مازندران، بختیاری و بویراحمدی در این برنامه اجرا شدند.

هنرمندان این کنسرت که وحدت نغمگی اقوام را یک صدا اجرا می کردند، در ادامه قطعاتی از مناطق خراسان، بلوچستان، ترکمن و جنوب ایران را نواختند و در نهایت اجرای خود را با قطعه فرزند ایران به پایان رساندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمندان مناطق مختلف ایران برای اجرای کنسرت گرد هم آمدند

هنرمندان مناطق مختلف ایران برای اجرای کنسرت گرد هم آمدند