مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 11:492023-02-14اقتصادي

تولید بیش از 1000 تن گوشت قرمز توسط عشایر در گیلان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، در تمامی کشورهای توسعه یافته جوامع عشایری  به دلیل سبک زندگی خاص دارای ارزش بسیار زیادی هستند چون به دلیل اتکا به خود و خود اشتغالی نقش بسیار مهمی را در اقتصاد کشور ایفا می کنند.

  ظرفیت عشایر در حوزه های مختلف به اندازه ای زیاد است که دولت برای ایجاد اشتغال پایدار و اقتصادی پویا، هرساله تسهیلات قابل تأملی را به این بخش اختصاص می دهند تا عشایر همچنان مولد، پویا و فعال باشد و به طبق گفته مسؤولان با اجرای طرح اشتغال روستایی و عشایری سهم اشتغال روستایی و عشایری از سه درصد به 29درصد در زمان حاضر رسیده است.

تأمین امرار معاش خانوارهای عشایری متکی بر دامداری بوده و 75 درصد درآمد عشایر از دام بوده به طوری که ارزش اقتصادی تولیدات دامی این قشر در کشور سالانه چندین هزار میلیارد تومان است که بخش اعظمی از آن از تولید گوشت قرمز، شیر، روغن حیوانی، کشک، پشم، ماست، پنیر و کره فراورده های دامی عشایر به دست می آید که هر کدام به طور مجزا درآمدزایی خوبی برای عشایر به همراه دارد.

در کشور سهم استان گیلان به دلیل وجود عشایر در 11 شهرستان این استان بسیار مهم و تأثیرگذار است و به گفته  رییس اداره امور عشایر گیلان، گیلان یک هزار و 598 خانوار عشایر با 6 هزار و 452 نفر جمعیت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید بیش از 1000 تن گوشت قرمز توسط عشایر در گیلان

تولید بیش از 1000 تن گوشت قرمز توسط عشایر در گیلان