مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 11:202023-02-14بين الملل

اهمیت تأمین خون سالم در کشورهای گروه 5


وزیر بهداشت، نیاز به خون سالم برای کشورهای گروه 5 که محل وقوع بحران های مختلف و بلایای طبیعی هستند، مهم دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بهرام عین اللهی، روز سه شنبه 25 بهمن 1401 در اولین اجلاس مدیران انتقال خون کشورهای عضو گروه 5 حوزه سلامت (افغانستان، عراق، پاکستان، ایران، تاجیکستان)، گفت: سازمان انتقال خون ایران بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در نشست وزیران بهداشت کشورهای عضو گروه 5 در مردادماه امسال در قاهره، میزبانی اولین نشست های تخصصی مدیران ارشد بخش سلامت در برنامه کاری چهار سال آینده گروه 5 را در حوزه طب انتقال خون عهده دار شده است.

امیدوارم بحث ها و تبادل نظرها طی این نشست نتایج ثمربخشی را برای شرکت کنندگان و مدیران نظام سلامت کشورهای عضو گروه 5 به همراه داشته باشد.

وی افزود: همانطور که می دانید در دسترس بودن ذخایر خون سالم، کافی و خدمات ملی انتقال خون، بخش مهم و اساسی در سیستم های بهداشتی هر کشور است.

قطعنامه های متعدد سازمان جهانی بهداشت از کشورهای عضو می خواهد تا اهدای خون داوطلبانه و بدون چشمداشت مالی را که زیر بنای تأمین محصولات خون سالم و کافی است، ترویج کنند.

عین اللهی تاکید کرد: نیاز به خون سالم به ویژه برای کشورهای عضو گروه 5 شامل کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و جمهوری اسلامی ایران (و تاجیکستان به عنوان ناظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت تأمین خون سالم در کشورهای گروه 5

اهمیت تأمین خون سالم در کشورهای گروه 5