مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 11:052023-02-14ورزشي

ساخت ربات بازرس مبتنی بر هوش مصنوعی


مهندسان یکی از شرکت های فناور ربات های بازرس زیر سطحی با اهدافی چون اکتشافات نفتی، کشف اجساد و اجسام و کنترل خطوط انتقال تا عمق 100 متری را عرضه کردند.

- جی پلاس ، محمدجواد غزنوی، مدیر عامل این شرکت فناور تمرکز تحقیقاتی تیم این شرکت را طراحی و ساخت زیر سطحی ها و ربات های بازرس عنوان کرد و گفت: در این راستا توانستیم اولین ربات زیر سطحی با عنوان AEREMIS X را با 6 درجه آزادی و عملکرد کاملا اتوماتیک طراحی کنیم و بسازیم.

ایسنا نوشت؛ غزنوی ادامه داد: این ربات قابلیت مانور 6 درجه آزادی در مدت 45 دقیقه را دارد و زمان شارژ باتری های آن یک ساعت و 25 دقیقه است.

وی ماموریت این ربات زیر سطحی را نظارت و بازرسی عنوان کرد و ادامه داد: این ربات طبق ماموریت هایی که در حال حاضر برای آن تعریف شده است، می تواند فرایند بازرسی خطوط لوله برای مناطقی را که دسترسی برای غواصان دشوار است و یا سلامتی غواصان به خطر بیفتند، اجرایی کند.

مدیر عامل این شرکت خاطر نشان کرد: این ربات با هزینه یک چهارم ارسال غواص، عملیات بازرسی خطوط انتقال و همچنین عیب یابی را انجام می دهد.

وی با تاکید بر اینکه این ربات در اعماق مختلف برای بازرسی توربین های بادی قابل استفاده است، اظهار کرد: این ربات برای عمق 100 متر طراحی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت ربات بازرس مبتنی بر هوش مصنوعی

ساخت ربات بازرس مبتنی بر هوش مصنوعی