مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 10:422023-02-14اقتصادي

حال فرش دست باف تربت جام ناخوش است


 فرش دستباف، به عنوان یکی از مهمترین صنایع دستی و بیانگر تمدن، فرهنگ، هنر و تاریخ سرزمینمان که قدمتی دیرینه داشته و از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است، - صنعتی که از گذشته تاکنون هنرمندان بسیاری را در دامن خود پرورش داده و به اقتصاد کشور می تواند کمک کند.

با وجود پیشینه غنی و پرافتخاری که فرش دستباف دارد اما باید اقرار کرد که متأسفانه امروزه اکثر روستاییان قالیباف، کار را تعطیل کرده و به شهرها آمده اند؛ بسیاری از آنان سرمایه ندارند که از بازار، تون و نخ خریداری کنند، از سویی مشکلات پیش رو موجب شده آن طور که باید و شاید نتواند سهمی در اقتصاد و صادرات غیرنفتی داشته باشد.

در میان مناطق مهم قالیبافی تربت جام، روستای چشمه گل از قدیمی ترین مناطق قالیبافی این شهرستان محسوب می شود، منطقه ای که این روزها وضعیت قالی بافی آن خوب نیست و کارگاه های قالی بافی به سختی کار می کنند و کارگران این کارگاه ها با مشکلات زیادی مواجه اند.

دسترنجی که توسط واسطه ها به تاراج می رود یکی از مشکلات فرش دستباف روستای چشمه گل شهرستان تربت جام وجود دلالانی است که فرش را به قیمت پایین از بافندگان خریداری می کنند و با قیمت های بالاتر در بازارهای مختلف به فروش می رسانند و عمده سود حاصل از فروش فرش دستباف به جیب دلالان سرازیر می شود و این موضوع سبب دلسر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال فرش دست باف تربت جام ناخوش است

حال فرش دست باف تربت جام ناخوش است