مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 09:402023-02-14بين الملل

رنگین کمان معادن ایران فرصتی بکر برای سرمایه گذاران


استان سیستان و بلوچستان که به رنگین کمان معادن ایران معروف شده، فرصتی بکر برای سرمایه گذاران این بخش به شمار می آید.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ه: در سنوات اخیر هرچه که از استان سیستان و بلوچستان به گوشمان می رسانند و نقل محافل خانوادگی و دوستانه ما شده، محرومیت، نبود امنیت و این گونه مسائل است، اما در واقعیت موضوع چیز دیگری است.

موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب این استان به لحاظ برخورداری بیش از هزار و 100 کیلومتر مرز خاکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و 300 کیلومتر مرز ساحلی در کنار دریای عمان و دسترسی به آب های آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز موجب شده این روزها توجه بسیاری از سرمایه گذاران به آن جلب شود.

در این میان وجود معادن نسبتاً غنی و متنوع و سهم بالای سیستان و بلوچستان در برخورداری از این معادن و امکان توسعه فعالیت های معدنی و قرار داشتن استان بر روی کمربندی فلزایی و معدنی جهان که از یوگسلاوی تا پاکستان ادامه دارد با ذخایر معدنی مانند کرومیت، مس، منگنز، سرب و روی، قلع، تنگستن، طلا و کانسارهای غیرفلزی نظیرتالک و گل سفید این استان را به گنجینه ای کم نظیر تبدیل کرده است.

سهم قابل توجه معادن و ذخایر معدنی در شکل گیری صنایع استان سیستان و بلوچستان اهمیت بخش معدن را به عنوان زیر ساخت توسعه و تأمین کننده مواد اولیه صنای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنگین کمان معادن ایران فرصتی بکر برای سرمایه گذاران

رنگین کمان معادن ایران فرصتی بکر برای سرمایه گذاران