مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 09:302023-02-14اقتصادي

رقابت بنادر عراق و ایران در اتصال شرق به غرب


بندر بزرگ فاو استان بصره در جنوب شرقی عراق در 5 سال به بهره برداری خواهد رسید که به نظر می رسد با این شرایط ایران و عراق در حال رقابت برای اتصال شرق به غرب هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بندر بزرگ فاو در افق چشم انداز 2038 قرار است با 90 پست اسکله و 99 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری کشتی ها در سال، به عنوان دهمین بندر جهان، در جایگاه بزرگترین بندر خاورمیانه قرار گیرد، اگر چه تردیدهایی در مورد تحقق وجود دارد.

در حال حاضر بزرگترین و فعال ترین پایانه کانتینری عراق در بندر تجاری ام القصر در استان بصره قرار دارد که عملکرد آن در سال 2022 با حدود یک میلیون و دویست هزار تی ای یو در حدود 8 برابر مجموع عملکرد کانتینری بنادر امام خمینی (ره) و خرمشهر بوده است.

بندر ام القصر با حمایت دولت و وزارت حمل و نقل عراق، توانسته کانونی امن و کارآمد را برای سرمایه گذاری خارجی بلند مدت ترمینال اپراتورهای بزرگی نظیر CMA CGM, MSC, ICTSI, Gulftainer فراهم آورد.

ترمینال اپراتورها در بندر بزرگ فاو / خطوط ریلی جدید در خلیج فارس ‎ حضور ترمینال اپراتورهای مهم منطقه ای و بین المللی در کنار شرکای عراقی در پایانه های کانتینری بندر ام القصر به افزایش چشمگیر عملکرد آن انجامیده و خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا را به برقراری سرویس های منظم لاینر به این بندر (با وجود آنکه در انتهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت بنادر عراق و ایران در اتصال شرق به غرب

رقابت بنادر عراق و ایران در اتصال شرق به غرب