مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 09:102023-02-14سياسي

تقابل با رهبر طالبان؛ معاون نخست وزیر می گوید وظیفه «مفتی» تنها منع کردن نیست


عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست وزیر طالبان، در سمینار سه روزه «دینی و علمی» وزارت تحصیلات عالی این گروه، بدون ذکر نام ملا هبت الله آخوندزاده، - تقابل با رهبر طالبان؛ معاون نخست وزیر می گوید وظیفه مفتی تنها منع کردن نیست عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست وزیر طالبان، در سمینار سه روزه دینی و علمی وزارت تحصیلات عالی این گروه، بدون ذکر نام ملا هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان، می گوید وظیفه یک مفتی اسلام، تنها ممنوعیت نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالسلام حنفی در این سمینار گفت: وظیفه یک مفتی اسلام صرفا این نیست که بگوید هذا منع منع منع.

وقتی (مفتی) ممنوعیت یک مسئله را مطرح می کند، باید راه سالم و صحیح را به مسلمانان نشان دهد و بگوید که این راهی که می روی نادرست است، و این راه درست است.

مفتی به روحانیون اهل سنت گفته می شود که حق صدور فتوا دارند.

حنفی تاکید کرد که علمای دینی در جامعه، باید مردم را در مورد اهمیت علم آگاه کنند: ما اگر دعوا کنیم که وطن خود را این می کنیم و آن می کنیم، همه خواب و خیال است.

اگر اول دستگاه های تعلیمی خود را، ما و شما، از لحاظ کیفیت و کمیت تقویت نکنیم، در آن صورت هیچ گاه نمی توانیم [فقط با] خواست استقلال وطن، وطن خود را مستقل کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقابل با رهبر طالبان؛ معاون نخست وزیر می گوید وظیفه «مفتی» تنها منع کردن نیست

تقابل با رهبر طالبان؛ معاون نخست وزیر می گوید وظیفه «مفتی» تنها منع کردن نیست