مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 09:002023-02-14پزشكي

قربانی شدن حقوق بیمار با ویزیت گروهی


ویزیت گروهی بیماران معمولا از طرف برخی پزشکان صورت می گیرد و مشکلات بسیاری را برای بیماران ایجاد کرده است، این مشکلات در حوزه پزشکان زنان و زایمان حادتر می شود و بیمار برای بیان مشکل خود احساس راحتی نمی کند، - ویزیت گروهی بیماران در کلینیک های دولتی بیش تر از مطب پزشکان مشاهده می شود و عموما افرادی که به این مراکز درمانی مراجعه می کنند، جزو اقشار کم درآمد هستند و عموما به برای احقاق حق خود اقدام نمی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک پزشک چه در مطب شخصی و چه در کلینیک درمانی موظف است حریم شخصی افراد را حفظ کند، این مسئله در قانون نیز مورد توجه قرار گرفته است، دردسرهای ویزیت گروهی بیماران هم چنان ادامه دارد و حتی شاهدیم که برخی پزشکان به علت حجم بالای بیمار زمان کافی را برای معاینه و شنیدن صحبت های بیمار اختصاص نمی دهند.

این مشکل و گلایه مردم بارها توسط رسانه های مختلف بیان شده است، اما به نظر می رسد، نهادهای نظارتی ورود جدی به این مسئله نداشتند، زمانیکه بیمار نتواند مشکل جسمی و یا حتی روحی خود را با پزشک در میان بگذارد، قطعا پزشک در تشخیص بیماری نیز دچار مشکل خواهد شد.

مشکل دیگری که بیماران در زمان مراجعه به مراکز درمانی- آموزشی با آن مواجه هستند، حضور دانشجویان و اینترن های پزشکی هست، گاهی اینقدر تعداد این افراد در مطب پزشک بالا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قربانی شدن حقوق بیمار با ویزیت گروهی

قربانی شدن حقوق بیمار با ویزیت گروهی