مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 23:202023-02-13سياسي

حفظ آرمان های اسلامی با تشکیل کمیته های انقلاب


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: نخستین نهادی که بلافاصله بعد از انقلاب اسلامی برای حفظ آرمان های نهضت اسلامی تشکیل شد، کمیته های انقلاب اسلامی بود.

- حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، دوشنبه، 24 بهمن ماه، در دیدار پاسداران پیشکسوت کمیته انقلاب اسلامی با وی به مناسبت سالروز تشکیل کمیته انقلاب اسلامی، گفت: نخستین نهادی که بلافاصله بعد از انقلاب اسلامی برای حفظ نهضت اسلامی تشکیل شد، کمیته های انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: این نهاد مقدس با خاستگاه مردمی گسترده بسیاری از توطئه های ضد انقلاب را خنثی کرد و ماموریت های انتظامی و انقلابی را برعهده گرفت.

آل هاشم، با بیان اینکه وقوع انقلاب ها همواره با پیدایش نهادها و سازمان های خودجوش و مردمی همراه بوده است ادامه داد: یکی از نهادها و سازمان های مهم که پس از پیروزی انقلاب پدید آمد، کمیته انقلاب بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به علت تشکیل این نهاد گفت: با وجود سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی، نیروهای مردمی همچنان درگیر نبرد برای درهم شکستن آخرین مقاومت های بقایای رژیم منحوس شاهنشاهی بودند از این جهت ضرورت تشکیل این نهاد در آن برهه از زمان به دلیل فقدان آمادگی لازم از طرف نیروهای رسمی پلیس یعنی شهربانی و ژاندارمری و اهمیت حفظ انقلاب اسلامی لازم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ آرمان های اسلامی با تشکیل کمیته های انقلاب

حفظ آرمان های اسلامی با تشکیل کمیته های انقلاب