مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 22:502023-02-13اقتصادي

عملیات لایروبی سد چم آسمان به اتمام رسید


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: عملیات لایروبی سد چم آسمان با حجم عملیات خاکی بیش از 100 هزار متر مکعب انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان حسن ساسانی اظهار داشت: با توجه به آورد رسوبات توسط رودخانه به منظور افزایش ظرفیت دریاچه سد و همچنین تسهیل در آبگیری تصفیه خانه شرب اصفهان عملیات لایروبی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه آخرین لایروبی انجام شده در این سد مربوط به سال 1395 بوده است، افزود: طی این مدت، رسوبات وارد شده به این سد موجب کاهش شدید حجم دریاچه آن و همچنین کاهش کیفیت آب شده بود و با اجرای این عملیات ضمن افزایش ظرفیت دریاچه سد، قابلیت کنترل شوک های دبی رودخانه بیشتر شده و آبرسانی به تصفیه خانه باباشیخعلی نیز با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر این که سد چم آسمان محل تأمین آب شرب بیش از پنج میلیون نفر و آب رودخانه زاینده رود همواره تا این مقطع جاری است، خاطر نشان کرد: با پیگیری شرکت آب منطقه ای اصفهان لایروبی دریاچه این سد با لحاظ الزامات امنیتی و فنی دقیق صورت پذیرفت.

ساسانی اضافه کرد: لایروبی دریاچه این سد در آب صورت پذیرفت و این موضوع سختی کار را بالا برد اما با برنامه ریزی انجام شده عملیات آن از تاریخ نهم آذرماه سالجاری آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات لایروبی سد چم آسمان به اتمام رسید

عملیات لایروبی سد چم آسمان به اتمام رسید