مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 18:492023-02-13اقتصادي

وقتی «طلای سبز» فله ای فروخته می شود/ صنایع تکمیلی زیره در سمنان وجود ندارد


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: «طلای سبز» تولیدی در این استان به صورت فله ای فروخته می شود و صنایع تکمیلی زیره در سمنان وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، لطف الله رضایی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به کم آبی هایی که در استان سمنان وجود دارد، حمایت از الگوی کشت کم آب یکی از موضوعات مدنظر است که باید به طور ویژه به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه یکی از این حمایت ها توسعه کشت گیاهان دارویی است، خاطرنشان کرد: سطح کشت گیاهان دارویی در استان سمنان، سه هزار و 600 هکتار است که از این مقدار، حدود یک هزار هکتار زیره سبز، 504 هکتار زعفران و 330 هکتار گل محمدی با تولید بیش از پنج هزار و 500 تن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان عمدتاً مربوط به مراتع و اراضی دیمی است که اکثراً در مناطق پربارش استان هستند.

رضایی گفت: کشت گل محمدی، زیره سیاه، گل گاوزبان، زرشک، رازیانه و آویشن کوهی در اراضی شیب دار انجام می شود.

وی افزود: منابع آبی و بازده اقتصادی ناچیز برخی از محصولات در این شرایط موجب شده تا گیاهانی که مقاوم به شرایط کم آبی بوده و دارای ارزش اقتصادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی «طلای سبز» فله ای فروخته می شود/ صنایع تکمیلی زیره در سمنان وجود ندارد

وقتی «طلای سبز» فله ای فروخته می شود/ صنایع تکمیلی زیره در سمنان وجود ندارد