مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 18:102023-02-13بين الملل

آیا اسراییل به سمت جنگ داخلی پیش می رود؟


سرزمین های اشغالی وارد فرآیندی شده که به باور برخی تحلیل گران جنگ داخلی و گام برداشتن به سوی دیکتاتوری و نژادپرستی عیان تر و واضح تر از پیامدهای آن است.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل؛ جنگ داخلی و پایان دموکراسی ، این روزها دو جمله پرتکرار فضای مجازی، تحلیل گران و حتی سران رژیم صهیونیستی است.

تنها کمتر از یک ماه پس از شکل گیری کابینه نتانیاهو و برگشت او به قدرت بعد از 5 انتخابات پیاپی طی 4 سال، کلید واژه جنگ داخلی یا برادرکشی - מלחמת אחים نیز در فضای رسانه ای حقیقی و مجازی اسراییل ترند شده است.

اما داستان چیست؟ دیوان عالی قربانی نتانیاهو می شود؟ داستان اتفاقات اخیر از این قرار است که نتانیاهو برای رهایی از پرونده های فساد و چالش های آتی به دنبال تغییر اختیارات و قوانین دیوان عالی رژیم صهیونیستی به عنوان رکن قوه قضایی است.

او می خواهد اختیاراتی را از این نهاد به وزیر دادگستری بدهد تا ضمن افزایش قدرت دولت، از برخی چالش های سال های اخیر رهایی یابد.

این اقدام نتانیاهو در کنار کابینه پرحاشیه او، موجب آغاز یک سری تظاهرات های بیش از 100 هزار نفری در سرزمین های اشغالی برای جلوگیری از انچه مخالفان کودتای حقوقی می نامند شد.

اما این نخستین جنجال حقوقی و نگرانی از مورد تهدید واقع شدن آنچه صهیونیست ها مدعی ساختار دموکراتیک رژیم صهیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اسراییل به سمت جنگ داخلی پیش می رود؟

آیا اسراییل به سمت جنگ داخلی پیش می رود؟