مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 16:082023-02-13اقتصادي

قیمت کود کشاورزی در سال آینده گران نمی شود


مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد: برنامه ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه ای در سال 1402 نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی با بیان این مطلب گفت: در سال جاری قیمت کودهای یارانه ای را نه تنها افزایش ندادیم بلکه قیمت ها به طور میانگین 45 درصد هم کاهش یافت.

وی افزود: کاهش قیمت کودهای یارانه ای تا ابتدای مهرماه امسال ادامه یافت و به دلیل محدودیت های بودجه ای، قیمت ها به سال قبل باز گشت.

رسولی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با اجرای طرح هایی مانند کشت قراردادی و الگوی کشت به دنبال کاهش فشار بر کشاورزان است.

وی با بیان این که طی یک سال گذشته چهار پروژه کشت قراردادی توسط وزارت جهاد کشاورزی کلید خورده و کودهای این کشت ها تامین شده است، تصریح کرد: نخستین پروژه کشت قراردادی گندم در سال گذشته با مجری گری شرکت بازرگانی دولتی ایران در سطح 250 هزار هکتار اجرا شد و ما 100 درصد کودهای فسفاته و پتاسه مورد نیاز آن پروژه را به میزان 70 هزار تن تامین کردیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: در دومین پروژه کشت قراردادی گندم با سازمان مرکزی تعاون روستایی، تمام نیازهای کود ازته، فسفاته و پتاسه بالغ بر 12 هزار تن از سوی این شرکت تامین شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت کود کشاورزی در سال آینده گران نمی شود

قیمت کود کشاورزی در سال آینده گران نمی شود