مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 15:102023-02-13اجتماعي

برفروفی؛ یکی از مشاغل فصلی و فراموش شده استان قم


سال ها است به دلیل تغییرات زیست محیطی استان قم از دیدن و نشستن برف بر روی زمین محروم است، اما بیش از پانزده سال پیش اینقدر برف می بارید که اکثر کارگران ساختمانی که حالا با تعطیلی شغل شان مواجه شده اند، - با تغییر شغل و گشتن در محلات قدیمی، که هنوز آپارتمان ها سر به فلک کشیده آن را احاطه نکرده بود، از صبح برفی با صدای بلند در کوچه پس کوچه های شهر به معرفی شغل فصلی شان حال و هوای شهر و خونه ها را دگرگون می کردند.

بارش برف همیشه شیرینی و خاطرات زیادی را برای مردم به ارمغان آورده است؛ از تعطیل شدن مدرسه ها و برف بازی بچه ها در کوچه پس کوچه های شهر گرفته تا ساختن آدم برفی های مختلف و نقاشی کشیدن روی بخارهایی که روی شیشه های ماشین ها و پنجره ها می نشیند.

شادی بارش این نعمت الهی در شهرهای گرم و خشکی مانند قم چند برابر است؛ زیرا گاهی تا سال ها مردم از تماشای این نعمت الهی محروم هستند.

اگر چه بارش های زمستانی دیگر رنگ و بوی گذشته را ندارد و میزان بارش ها نیز به مقدار قدیم نیست و حتی مدارس را هم دیگر به صورت مطلق تعطیل نمی کند؛ اما هنوز هم شیرینی و لذت بخش بودن خود را حفظ کرده است.

اغلب در خاطرات پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از بارش های سنگینی می شویم که گاهی تا یک متر هم میرسید و پارو کردن آن جزیی جدا نشدنی بود و خاطرات زیادی را ایجاد می کرد؛ حت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برفروفی؛ یکی از مشاغل فصلی و فراموش شده استان قم

برفروفی؛ یکی از مشاغل فصلی و فراموش شده استان قم